Direktlänk till inlägg 15 juli 2017

Andra filmtipset - Pulp Fiction

Av Erik Holt - 15 juli 2017 12:15

Pulp Fiction

 

Pulp fiction är en film som de flesta har sett. Tillhör du det fåtalet som inte har sett filmen? Då är det en stark rekommendation att åtgärda det nu direkt. Det här är en riktigt bra film.

 

Personligen tyckte jag när den kom att den var sekundär till den samtida Natural Born Killers, men har i efterhand sett filmen utan att jämföra dem. Då är det verkligen ett mäterverk, och genialiteten att ta in John Travolta gör att man (som åldring) fnissar litegrann. Fjärran från den sockersöta Danny Zuko i Grease, minst sagt.

 

Vill man läsa mer om Pulp Fiction, då gör man det på IMDB eller Moviezine.

 

#Pulp_Fiction #John_Travolta #Film

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erik Holt - 15 augusti 2017 12:15

Grease   Nu har han väl ändå tappat allt vett? Nej, det har han inte! Grease öär och förblir en av mina favoritfilmer, mest för att jag såg den ett oräkneligt antal gånger som barn. Det var en av de få VHS-banden vi hade hemma, så varje förkylnin...

Av Erik Holt - 21 juni 2017 14:15

Jag pratade om Slingblade innan  och det är verkligen en film jag fortfarande rekommenderar skarpt. Billy Bob är helt otrolig i sin roll, och det är lätt att ha överseende med det lite Amerikanska snittet på film. Det är helt enkelt bra story nog för...

Av Erik Holt - 19 juni 2017 14:33

Här kommer fler av mina favoritfilmer. Jag tyckte förra inlägget blev lagom med två filmer, så jag fortsätter här.   Här kommer ännu en hel film. Butterfly effect med den gode Ashton. Heja Ashton!   En annan av mina favoritfilmer från förr...

Av Erik Holt - 19 juni 2017 14:29

Här kommer några av mina favoritfilmer i ett svep:     Detta är min absoluta favorit alla kategorier. Heja Woody!   Här får ni hela filmen! Hela denna underbara film med ett fantastiskt soundtrack. Heja John! (Och Olivia, visst!)   ...

Av Erik Holt - 15 juni 2017 12:00

Sling blade   Sling blade är en riktigt bra film med Billy Bob Thornton som spelar otroligt bra i rollen som nyutsläppt mentalpatient. Visst är den något ostig mellan varven, ungen är nästan för gullig till exempel. Trots det är storyn riktigt br...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards